1 gru

Daniel B. LeGof, Gina Gomez de la Cuesta, GW Krauss, Simon Baron-Cohen “LEGO® w terapii autyzmu. Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO®”

Wśród jesiennych nowości Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego znajduje się pozycja zbiorowa autorstwa Daniel B. LeGof, Gina Gomez de la Cuesta „LEGO® w terapii autyzmu. Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO®”.

W swojej publikacji autorzy dowodzą, że klocki LEGO mogą stanowić wspaniałe narzędzie terapeutyczne w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ich metodologia została szczegółowo opisana na łamach tej książki. Obejmuje ona m.in. sposób doboru grupy, podział ról w grupie, okres oddziaływania terapeutycznego i wiele, wiele innych. Autorzy nie pominęli także aspektów z pozoru oczywistych, takich jak obecność rodzeństwa i rodziców na spotkaniach grupy, możliwości swobodnej rozmowy w formie tzw. „meldunku”, czy też systemu punktowego celem lepszego zmotywowania uczestników. Książka jest wzbogacona o konkretne sytuacje, obrazujące codzienne funkcjonowanie grupy.

Pomimo bezpośredniego adresowania do terapeutów i specjalistów, chcących pracować tą metodą z dziećmi, z tej książki skorzystają również rodzice i wolontariusze organizacji pozarządowych, którzy mogą chcieć wcielić tę metodę w życie w codziennej pracy z podopiecznymi. Ta pozycja jest na tyle przystępna i nieprzesycona specjalistycznymi terminami, że skorzystają z niej wszyscy chętni. Przy okazji, książka ta przystępnym językiem opisuje wartość wspólnie wykonywanych czynności w aranżowanych sytuacjach. Opisywany schemat nie dotyczy bowiem jedynie klocków LEGO, lecz także wszelkich innych aktywności opartych o podobne zasady. Z tego względu, warto ją mieć w swojej podręcznej biblioteczce.

Weronika Janiak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.